dijous, 16 d’octubre del 2008

Vicky Christina... Cheetah?

Aparco el tema que havia promès que tractaria avui per afegir un més a la munió d'articles que parlen de la darrera pel·lícula de Woody Allen. Ho faig expressament amb retard perquè no vull participar en les dues postures oficials ("és una merda" o "els que diuen que és una merda es deixen portar per raons extra-artístiques"). Entre altres coses, ni tan sols l'he vista, així que no puc entrar a valorar-la.

El que sí que faré és expressar la meva sorpresa pels rius de tinta que aquesta pel·lícula ha fet córrer a casa nostra quan n'hi ha una altra que mereixeria molt més aquest honor. Parlo de The Cheetah Girls 2, segona entrega d'una de les franquícies més rentables de la Disney, rodada íntegrament a Barcelona i estrenada el 2006.

Va rebre aquesta pel·lícula alguna subvenció institucional? Van sortir els polítics dels seus caus per fer-se fotos amb les bufones protagonistes? Es creava el caos al voltant dels llocs on filmaven? En van parlar tots els diaris? Per què no? Em direu que perquè Woody Allen és Woody Allen i les Xites aquestes no li arriben a la sola de la sabata. I estareu molt equivocats. Tot i que Vicky Christina Barcelona ha generat ja 29 milions de dòlars, la tercera màxima recaptació en la història del seu director, hem de tenir present que les Cheetah Girls les van veure vuit milions de persones el dia de la seva primera emissió als Estats Units (per televisió), superant així el récord anterior que tenia High School Musical. S'ha traduït a un munt d'idiomes i s'ha estrenat a tot el món (Austràlia, Polònia, Brasil, tota Àsia...). I des de llavors, es va emetent periòdicament a tots els canals Disney, multiplicant així constantment el nombre d'espectadors. A més, ha generat 18 milions només en vendes de DVDs i un milió i mig per la seva banda sonora. El pobre Woody Allen no ha tingut mai un impacte tan gran.

Els números són aclaparadors: molta més gent ha vist (i veurà) Cheetah que Vicky, que no deixa de ser un film més d'"art i assaig". La propaganda que han fet de Barcelona els de la Disney és mil cops més gran, i la imatge de postal, amb passejades pels llocs turístics de rigor, és la mateixa. A més, un actor català, l'Abel Folk, tenia un paper secundari destacat. Per què llavors ningú no n'ha fet ni cas? Potser perquè queda molt més cool dir que has vist un intel·lectual com Woody Allen rodar que no saludar un grup popular prefabricat com les Cheetah Girls? Quant esnobisme.

8 comentaris:

Marketing Cultural Heritage Class ha dit...

Aquesta és una grandíssima reflexió Salvador... Jo confesso que no en tenia ni idea d'aquestes mosses.

Metaljack ha dit...

No he vist ni una ni l'altre, però tot plegat axiò de la Viky em sembla una mamarratxada típica dels "emmiroelmelic" que nomès saben fer polítiques d'aparador...

Anònim ha dit...

Brillant, sí senyor!

miq ha dit...

Òndia! Així doncs, l'Abel Folk surt a totes les pel·lícules americanes que es roden a Barcelona?

I, què mones les xites :)

Salvador Macip ha dit...

L'Abel Folk és el nostre actor més exportable...

Tirant lo Blog ha dit...

Jo faria sortir la Johansson, les Cheetah i la Paulina Rubio en una festa toga al Maremagnum i riuríem de la recaptació del "Titanic" del Cameron.

Algú em vol de guionista?

Salvador Macip ha dit...

Per fi apareix algú amb idees sensates!! ;-)

Anònim ha dit...

Si he vist Vicky Cristina Barcelona V.O. i vaig sortir de la sala pensant que si aquesta era la visió del Sr Allen de Barcelona millor hagués estat que tragués del titul l'al·lusió a la nostra ciutat, dolenta interpretació de la Creu, regular Barden, i molt bé per la Scarlet. No creo que vegi Cheetah no vull torturar-me més