dijous, 13 d’octubre del 2016

¿Es posible frenar el envejecimiento?

Per una sèrie de coincidències (els tempos editorials es mouen per camins misterioros), d'aquí a finals d'any es publicaran uns quants llibres meus. Concretament, aquest mes faig un doblet científic. La setmana que ve us parlaré d'una biografia heterodoxa que arribarà d'aquí poc a les llibreries (de la qual ja he penjat una foto a les xarxes) però abans us he d'anunciar un altre "naixement": ¿Es posible frenar el envejecimiento?

Aquest és un llibre diferent, perquè no el trobareu als llocs habituals. Només el podreu comprar aquest diumenge, amb el diari El País. És un resum actualitzat del que sabem sobre l'envelliment: què el causa, com evoluciona i què podria retardar-lo o evitar-lo. És un dels temes que estudiem al meu laboratori i també un dels que més m'apassiona, per això vaig aprofitar que em demanaven dos llibres per aquesta col·lecció (sí, té un "germanet", del qual en parlarem en una altra ocasió) per proposar parlar d'això. 

Tot i ser relativament breu i distribuir-se amb la premsa, hi he posat tan esforç com en qualsevol dels meus altres llibres de divulgació. Podeu esperar la rigorositat i profunditat de sempre, amb el llenguatge planer que intento fer servir en aquests casos. L'estructura és molt semblant al llibre que vaig fer sobre el càncer, o sigui que si el vau llegir ja sabeu què en podeu esperar. Si us agradaria entendre millor per què envellim i us preocupa si es podrà mai controlar aquest procés que, ara per ara, sembla inevitable, aquest és el vostre llibre.

Recordeu que si us interessa us he d'espavilar: només el podreu comprar amb el diari El País aquest diumenge, 16 d'octubre.

[ACTUALITZACIÓ: El llibre estava disponible aquest cap de setmana, com vaig anunciar. Si no el vau poder aconseguir, heu de demanar al vostre quiosquer que el reclami o trucar al 902 119 111.]

11 comentaris:

Allau ha dit...

M'interessarà llegir-lo per confrontar-lo amb el que diu "Homo Deus" des d'una perspectiva més antropològica.

Sergi ha dit...

Uf... comprar el País... Això que ens demanes és molt dur, eh... El tema m'interessa, com és natural... suposo que no hi ha possibilitats de que surti en català, no?

Salvador Macip ha dit...

Allau, no he llegit encara Homo Deus però he llegit alguna de les entrevistes que li han fet a l'autor i he de dir, amb totes les precaucions, que demostra un desconeixement bastant gran de la ciència que hi ha darrere tots aquests avenços. Potser controla el tema històric, però fica molt la gamba quan parla de biomedicina. Almenys aquesta part saps que en el meu llibre estarà ben tractada! En tot cas, si et llegeixes tots dos, ja em diràs què en penses.

Ho sento XeXu, de moment no hi ha edició catalana a la vista, per temes contractuals. Ara, sortirà també amb italià. Potser et serà més fàcil anar a Itàlia a comprar al diari ... :)

Anònim ha dit...

Perquè lo de trasplantar la nostra consciència en un cos robotic encara queda lluny? Catxis dena...

rosa ha dit...

No ha estat possible comprar el teu llibre, el meu "quiosquer" diu que avui no ha sortit, és possible que surti un altre dia? o el meu quiosquer té els papers mullats? M'agradaria molt poder llegir-lo.

Allau ha dit...

Al meu quiosquero tampoc li havia arribat.

Salvador Macip ha dit...

Teniu raó, avui no ha sortit el llibre. Deixeu que m'assabenti del perquè del canvi. Us mantinc informats!

Salvador Macip ha dit...

Segons m'informen, el llibre va sortir quan estava previst, però hi ha molts quioscs que no el tenien. Si no el vau poder aconseguir i us itneressa, heu de demanar al vostre quiosquer que el reclami directament a El País o trucar al 902 119 111.

Allau ha dit...

Nosaltres ja l'hem encarregat.

Allau ha dit...

Ja el tenim. Quan l'hagi llegit el comentaré al blog.

Salvador Macip ha dit...

Allau, esperem atentament el veredicte! De moment ets la primera persona que conec (comptant-me a mi mateix) que n'ha tingut un a les mans...