dijous, 30 de juny del 2011

Paraula del dia: escriguera

escriguera (f): Ganes d'escriure.

Llegir un bon llibre em fa escriguera.

[Etimologia — D'escriure, del llatí scribere, mateix significat. Jugant amb els prefixos, d'aquesta arrel surten molts altres verbs: adscriure, circumscriure, descriure, inscriure, prescriure, proscriure, subscriure, transcriure...]

"Per a mi la prova diamant d'un escriptor (la prova de bonior, de gust, de saviesa, de seducció i d'altres sentits bessons d'un escriptor) és fàcil de fer: si em fa escriguera. Si em fa escriguera és bo i basta (ah! i escriguera vol dir ganes d'escriure, no ganes d'escriure com l'escriptor que em fa escriguera). Xesca Ensenyat em fa escriguera i sempre la tenc a prop."

• Biel Mesquida, «Avui xescaensenyatarem!», al blog Plagueta de Bord, 27 d'octubre del 2009

(Tret de Rodamots, un web que aprofito per recomanar-vos)

7 comentaris:

Sergi ha dit...

Doncs mira, a mi em fan entrar escriguera els mals llibres, perquè penso que allò també ho podria fer jo!

Mr. Aris ha dit...

a mi em passa, que quan m'agrada un llibre, vull copiar-l'hi el tema...d'això sen diu plagiar?¿...dec ser un plagiador...

Carme Sala ha dit...

No coneixia aquest mot; Me'l apunto.

A mi, veure una feina ben feta (sigui un bon escrit o sigui un truc de malabarista) sempre em provoca ganes de provar-ho...encara que generalment el què em surt, és un bunyol!

Aris, no pateixis que no ets l'únic; em sembla que jo, també dec ser una plagiadora :-)

Assumpta ha dit...

Hahahaha què bo, XEXU!! :-))

M'agrada conèixer paraules noves i aquesta no l'havia sentit a dir mai... i em sona raríssima quan la veig escrita. En canvi -què curiós!- pronunciada queda la mar de bé :-)

Clidice ha dit...

Cada matí el primer que veig en obrir el correu és el missatge de Rodamots. Totalment aconsellable :) Tu en pateixes oi?

jomateixa ha dit...

Ai! quina gràcia que m'ha fet llegir-te avui, perquè a mi també em fa escriguera llegir un bon llibre, però com sóc realista només escric per mi...
I també estic d'acord amb en XeXu, quan llegeixo un mal llibre penso... potser si que podria escriure, perquè jo ho hauria fet molt millor que aquest...

Salvador Macip ha dit...

XeXu, tens molta raó! Els dolents encara més que els bons.

Aris, maleta: plagiadors ho som tots els creadors des de fa dos mil anys, no patiu.