dilluns, 9 de setembre del 2024

Escolta el teu cos!

Torno a l'activitat blogaire després del parèntesi de l'estiu amb l'anunci que avui a les 19.59 s'estrena una sèrie de televisió per al SX3 que he co-dirigit, co-escrit i co-presentat. Es diu Escolta el teu cos i son 13 capítols de menys de deu minuts que pretenen explicar com funciona el cos humà als més joves. A partir d'avui, tots els capítols es podran trobar online i se n'estrenarà un cada dijous després de l'InfoK. El programa és una barreja d'escenes a l'estudi, on la Zene i jo parlem de curiositats i fem experiments i jocs, i dibuixos animats, on els personatges que veieu a la foto (la cervell, que és la narradora, un glòbul blanc, un de vermell i el microbi que els vol fer la guitza) viatgen per l'interior del cos per explicar-nos els seus secrets.

Aquesta història, que m'ha tingut força ocupat els darrers dos anys, neix d'unes col·laboracions que vaig fer per l'InfoK durant la pandèmia, que em van portar a conèixer la Irene Blay, redactora i presentadora del programa. Un dia que, per fi, vaig poder anar a TV3 presencialment, ens  vam desvirtualitzar i va ser allà, a la cafeteria de la tele, on em va preguntar si em veia fent una sèrie de divulgació pels petits al voltant de preguntes sobre el cos humà. Vaig tardar molt poc a dir que sí, primer perquè m'agraden els reptes i sempre busco noves maneres d'explicar la ciència i, segon, perquè si havia de fer un programa de televisió per nanos, res millor que fer-ho de la mà d'algú amb l'experiència i solvència que té l'equip de l'InfoK. El que no m'esperava és que m'hi acabaria llançant tant a fons! Em pensava que la Irene em demanaria només que l'ajudés amb els guions però va ser prou generosa com per obrir la porta a intervenir-hi tant com volgués... cosa que vaig aprofitar! I així és com he acabat als dos costats de la càmera (i, fins i tot, contribuint a la música del programa amb un dels meus grups...).

Jo m'ho he passat molt bé durant tot el procés, aprenent un munt en totes les fases, i interaccionant amb un equip espectacular de professionals que han tingut una paciència infinita amb algú "de fora" el seu mon com soc (o era!) jo, des de la gent de Mun Films, que han produït el xou, fins a la colla de Peekaboo Animation, que s'ha encarregat dels dibuixos, i tots els que treballen amb ells. A sobre he pogut conèixer i treballar amb algú tan fantàstic com la Zene, la co-presentadora, que és l'ànima del programa i que té tots els números per arribar molt lluny. I, és clar, fer de showrunner de l'invent amb algú de la talla professional i humana de la Irene al costat ha fet que tot fos molt més fàcil i divertit. Sense la seva energia i la seva visió, res de tot això hagués sigut possible. Muntar un programa de televisió és una tasca molt complexa, una veritable feina d'equip amb molts moments de tensió, presses, problemes inesperats, canvis d'última hora i focs que s'han d'apagar, però he tingut molta sort de trobar els millors companys de viatge possibles.

Ara només ens queda veure quina rebuda té la nostra idea. Si teniu gent petita per casa amb ganes d'aprendre i divertir-se amb nosaltres, poseu-los l'Escolta el teu cos! I mireu-lo vosaltres també que potser descobriu alguna cosa que no sabíeu...

Aquí teniu tots els programes ja penjats. I aquí una entrevista amb la co-directora i la copresentadora:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Con ese título, esa compañía, ese ambiente y esos contenidos, va a ser difícil no sucumbir ante el trabajo de semejante equipo de creadores y protagonistas. Lo poquito que he podido ver hasta ahora, Salvador Macip, me está gustando mucho, pero mucho, mucho... Que mi beso de la buena suerte os haga esbozar una sonrisa.

Chiloé

Salvador Macip ha dit...

Moltes gràcies, Chiloé!!