dimecres, 31 d’octubre del 2012

Què és el càncer: el making of (I)


Feia temps que volia escriure un llibre sobre el càncer. Vaig parlar-ne una mica a Immortals, sans i perfectes, però és un tema prou vigent i complex com per dedicar-li un volum sencer. A més, aquesta vegada volia posar èmfasi en la part de com es pot prevenir i tractar, que crec que és el que els lectors tenen més ganes de saber. 

Mentre estava acabant un altre llibre de divulgació amb un company (que ara ha quedat temporalment aparcat per deixar pas a aquest), em vaig posar a escriure alguns dels capítols del futur assaig sobre el càncer. Com que és un tema que tinc molt per la mà i tenia molt clar com havia d'enfocar-lo aquesta vegada, avançava ràpid. Però per altra banda, no tenia cap pressa, així que anava fent quan els altres projectes literaris em deixaven temps.

El procés de gestació hagués durat uns quants mesos més si no fos perquè a la primavera es va saber que la Marató de TV3 d'aquest any aniria sobre el càncer. Em va semblar una coincidència fantàstica. La idea de la Marató és recollir diners per a investigar i a l'hora conscienciar i informar la gent sobre una malaltia concreta. El meu projecte encaixava perfectament en aquesta idea, així que vaig pensar que calia aprofitar la sinergia: qui volgués saber més sobre el tema podria recórrer al llibre com a font complementària i actualitzada d'informació. Seria una bona manera d'arribar al màxim públic interessat, que és un dels objectius de la divulgació científica.

Li vaig passar la pilota a la meva agent, que es va posar a buscar-li una editorial. Precisament Ara Llibres tenia la idea de fer una cosa semblant, així que la connexió va ser immediata. En poques setmanes ja estàvem preparant els contractes i jo dedicant-me full time a aquest projecte per poder arribar a temps a la data d'entrega. (Continuarà)

7 comentaris:

Marta Contreras ha dit...

Ep, molt interessant. Ja ens avisaràs quan surti, jo el vull.

Allau ha dit...

Gràcies, Salvador, sempre m'interessa conèixer com és "cuina" un llibre.

Sergi ha dit...

Tenint en compte com està el món editorial (i la resta del món...), i que els llibres de divulgació tenen un abast limitat, podríem dir que a banda de moure't i no parar de pencar, tens una flor al cul com en Tito Vilanova? Tot li ha anat rodat al teu nou llibre! A veure com continua la història.

Anònim ha dit...

massa dur aquest tema pel tipus de llibres que jo cerco ;)

Olga Xirinacs ha dit...

El llibre interessarà, i molt.
La meva mare va morir de càncer el 65. Traumàtic, llavors. Trauma que no m'he pogut treure de sobre.
A mi em van operar a Dijon, Centre Leclerc, Universitari, per indicació del dr. Ll.Delclòs, radiòleg tarragoni a Houston, que sempre ha aconsellat bé els de Tarragona. Era el 86. Un tumor estrany, "hamartome", que podia haver degenerat però no va tenir temps. La revisió també la vaig fer a Dijon. Tracte molt més excel·lent que aquí, en tots sentits, tots.
Paguem Seguretat Social i mútua, però quan hi ha un cas greu, te'n vas a l'estranger. 3 sortides. La realitat és aquesta, quan t'hi va la vida.
Èxit, doncs.

Salvador Macip ha dit...

Marta, ja el pots trobar ara mateix a les llibreries!

pons007, t'equivoques: malgrat el tema, és un llibre amè, fes-li un cop d`ull. Però sobretot crec que és important llegir aquesta mena de coses per saber com podem lluitar contra la malaltia. La ignorància mata!

Olga, tu ets un bon exemple que els tumors agafats a temps es curen. Hem de lluitar perquè cada cop sigui més freqüent això i menys el que li va passar a la teva mare. El llibre és el meu granet de sorra per conscienciar la gent sobre tot el que podem fer plegats per aturar el càncer.

jomateixa ha dit...

Amb "Les grans epidèmies modernes" ja vaig comprovar que t'expliques molt planerament i suposo que aquest anirà per la mateixa línea.
Ens l'haurem de llegir.
Enhorabona!