dilluns, 30 de setembre del 2024

Xerrant una mica

La setmana passada vaig donar un parell de conferències que potser us poden interessar. La primera va ser en el marc de la Universitat d'Estiu i Tardor d'Andorra. La meva tasca era parlar dels humans del futur, o sigui una mica de ciència i de ficció, amb especial incidència a l'impacte de la ciència (sobretot biomedicina) en la salut.

La segona xerrada va ser una nova contribució al cicle de Tertúlies de Literatura Científica de la UVic, que enguany arribaven a la 18a edició, i en les quals he participat un grapat de vegades. Sempre és un plaer parlar a un auditori ple d'estudiants d'institut (i alguns d'universitat) de la zona. Aquest cop, com altres vegades, vaig haver de fer dues sessions per a què hi cabés totes les escoles que volien venir. Us poso el vídeo de la primera sessió, però també teniu el de la segona (aquí). La conferència és la mateixa, el que veureu que canvia son les preguntes del públic, que he de dir que van ser de molt alt nivell. De les que fan pensar. I això és el millor d'aquestes conferències: veure que puja una generació amb gent que té el cervell molt despert... si més no a la plana de Vic! En aquest cas, el tema era l'envelliment, amb l'excusa del llibre que vaig publicar l'any passat amb en Manel Esteller (que havia de participar en l'acte però al final no va poder).


BONUS TRACK: Aquí em podeu sentir parlar breument al Catalunya Migdia sobre la informació/desinformació/hiperinformació mèdica a internet.