dilluns, 14 de gener del 2013

Hipnofobia conquereix les Gàl·lies



Benvinguts tots a l'edició 2013 del bloGuejat! Aquest any amb número malastruc m'estrenaré com autor de ficció a França, cosa que em fa molta il·lusió. Hipnofòbia és la meva primera novel·la que creua els Pirineus, i ho fa amb la fornada de llibres que inaugura una col·lecció de thrillers de l'editorial Hachette, una de les grosses, no em puc queixar. Aquí dalt veieu la portada que tindrà el llibre, més fosca i "adulta" que la catalana (que se centrava en els protagonistes del darrer capítol, mentre que aquesta va sobre el personatge misteriós del primer). No va adreçada al públic del crossover, així que té lògica el canvi.

La contraportada encara m'ha fet més gràcia, sobretot per l'entusiasta frase dels meus editors que tanca el text: Salvador Macip est déjà perçu comme l'hériter de Lovecraft, Ray Bradbury ou encore Philip K. Dick. Una mica exagerat potser, però sí que menciona una sèrie de referents que tenia present quan escrivia la novel·la.


Hachette està ja preparant la promoció de Black Moon Thriller, el segell que estrenen Hipnofòbia i cinc novel·les més, com veieu aquí sota. La presentació oficial serà al març, coincidint amb el Saló del Llibre de París. Aquest any, Barcelona és la "convidada d'honor". Sembla que s'ha intentat evitar la polèmica que hi va haver a la fira de Frankfurt fa uns anys quan fan convidar la "literatura catalana" i els escritors castellans que viuen a Catalunya van quedar-ne lògicament fora. Aquest cop, amb una clara referència geogràfica (i no cultural), hi cabem tots, no cal barallar-se. Fins i tot jo, que ni sóc de Barcelona, ni hi visc, ni l'he fet servir mai com a escenari a cap de les meves novel·les (tot i que, sí, ho admeto, hi vaig viure més de 20 anys, i això em deu donar una mica del pedigrí necessari).


L'Institut Llull participa en l'organització de l'esdeveniment, com era d'esperar, tant econòmicament com seleccionant els autors que hi han d'anar a representar la ciutat. El llistat de convidats té poques sorpreses. T'hi trobes l'esperada barreja de patums, autors consagrats, autors que venen molt... i jo, que no encaixo en cap d'aquestes categories. Dec la meva entrada d'última hora a l'alineació sobretot a la insistència de Hachette, que no va voler sentir excuses per no tenir el "seu" autor català allà en persona en unes dates tan assenyalades per a ells, i per això ara figuro a la plana oficial de la fira al costat de la resta d'autors seleccionats.

Ja només em queda comptar els dies pel viatge. El darrer cop que vaig trepitjar la Ville-Lumière va ser en un cap de setmana romàntic fa més de vint anys. Espero poder convèncer la mateixa noia (ara ja senyora) perquè m'hi acompanyi també aquest cop...

12 comentaris:

Sergi ha dit...

Moltes felicitats Macip! Sens dubte, un pas endavant, ja tradueixen la teva obra! I per si no fos poc, et comencen a comparar amb mestres del gènere, o dels gèneres... mareta, t'ho imaginaves això fa uns anys? Hi penso i jo pensaria que el món s'ha tornat boig si em passés...

I cap de setmana laboral-romàntic a la vista? Quin tio, quin tio...

Clidice ha dit...

Félicitations monsieur! Amusez-vous avec madame! :)

Josep ha dit...

Moltes felicitats, campió.

Allau ha dit...

Trobo que fins que no escriguis una novel·la ambientada a BCN no t'haurien de convidar :)

Salvador Macip ha dit...

XeXu, no hi ha res com barrejar feina i plaer :). No m'imaginava res així fa uns anys, no, i encara ara flipo! :)

Clidice, la madame està molt contenta d'afegir-se a la festa, sí...

Gràcies, Josep!

Allau, estic esperant que comencin les protestes i els boicots, que m'han dit que allà al sud sou molt propensos a aquestes coses... :)

Galderich ha dit...

Ostres felicitats. Has guanyat en coberta. Esperem que sigui un èxit.

Anònim ha dit...

Caram amb els editors! no s'estan de res comparant-te amb Lovecraft, Ray Bradbury i Philip K. Dick!

Carme Sala ha dit...

L'enhorabona Salvador! Amb l'Ana també ens conviden anar al Saló, i em faria molta il.lusió trobar-te perquè em firmis el llibre, en català...la dedicatòria, la pots fer en l'idioma que vulguis ;-)

Bravo mon cher ami!!!

Astrum ha dit...

Realment jo et veig + com Philip k. Dick amb els seus contactes amb VALIS...però compte amb la traducció... no et digin GiliDick

jomateixa ha dit...

Això de creuar fronteres tu ja ho fas sovint, ara només calia que ho fessin també els teus llibres!
Felicitats!

Anònim ha dit...

L'enhorabona per l'expansió hipnofòbica et von voyage à la ville de l'amour oh, la lá

Puigmalet ha dit...

Mes compliments, Salvador.

Seré a París del 17 al 22, justament quan comença el Saló :(