divendres, 12 d’abril del 2013

Algunes coses que he dit i escrit aquests dies...

Ara feia dies que no penjava al bloGuejat les meves últimes contribucions mediàtiques. A veure si n'hi ha alguna que us interessi.

Fa unes setmanes es va publicar aquest article meu a El Periódico sobre com estem girant l'esquena a la ciència i el perill que això comporta. Vaig tenir bastant bon feedback a través de les xarxes, cosa que confirma que no tot està perdut. A més, seguint links vaig trobar un parell de videos interessants relacionats amb el tema. El primer és una "cançó" molt inspirada d'un còmic bastant conegut aquí a Anglaterra, en Tim Minchin. Escolteu-la sencera, que val la pena (està subtitulada, no patiu).



I el segon és una sketch-paròdia de l'homeopatia, també d'un parell de còmics anglesos famosos (i també amb subtítols):

 

Uns dies després, a la meva columna mensual de l'ARA Ciència, parlava de la importància de les paraules que triem per comunciar-nos, comentant un estudi que deia que a partir dels teus tuits es pot saber de forma bastant acurada a quin grup social pertanys.

I al Via Lliure de RAC1, la setmana passada vaig parlar d'un curiós experiment on s'injertaven cèl·lules humanes al cervell de ratolins, dels problemes de menjar massa sal, els problemes mèdics de la soledat, de com ens comuniquem intercanviant bacteris bons i de com l'evolució encara està ben viva, entre altres coses.

A part d'això, a la premsa han sortit algunes coses més relacionades amb el llibre del càncer, així que si us interess aquest tema, seguiu algun d'aquests links. Podeu començar, per exemple, per les dues trobades digitals (aquí i aquí), on responc a preguntes que em fa la gent. Són exercicis intensos (et passes una hora sencera teclejant a tota castanya) però també gratificants. És una bona manera de veure què preocupa més a la població general sobre el tema del càncer i trobareu respostes a dubtes que pot ser que vosaltres tingueu també. Aquí podeu escoltar una entrevista que em van fer per un programa nocturn de RNE, i aquí una altra a esradio (versió visual aquí, tot i que jo no hi surto perquè era per telèfon). Finalment, aquí podeu llegir una bona entrevista que em fa la Lara Bonilla per l'ARA amb motiu del llibre.

3 comentaris:

Olga Xirinacs ha dit...

Salutacions en dia commemoratiu de República.
Bones contribucions les teves, a fe.
Vaig al metge pels vertígens i em respon que ell mateix ha estat 5 dies al llit sense poder alçar el cap a causa dels vertígens... Potser que li doni jo el remei.
Salut sempre.

Salvador Macip ha dit...

Gràcies, Olga. Els metges també ens posem malalts, per desgracia! :) Que us recupereu aviat del vertign.

Olga Xirinacs ha dit...

Els teus posts són un compendi de lectura informativa molt interessant. I et torno a respondre perquè, segons el teu amable comentari al meu blog, m'hauria d'afegir un ordinador a la biblioteca del lavabo i completaria amb tu la meva col·lecció de gent cèlebre. Perquè no és el vàter l'únic seient que hi tinc. Hi havia una pel·li de F. Fernán Gómez on l'home vivia al seu lavabo, és clar que era bastant més gran que el meu. És cosa que m'ho plantegi, i tu en seràs l'inspirador.
Salut de la bona.