dimecres, 1 de juliol del 2015

Feliç aniversari, Ignaz Semmelweis

Avui s'hauria de celebrar a tot el món el naixement d'Ignaz Semmelweis, un dels meus ídols des que el professor de filosofìa de tercer de BUP ens va explicar la seva trista història (que tothom hauria de conèixer). 

No tan sols és un dels primers exemples d'aplicació rigorosa del mètode científic en biomedicina, sinó un dels artífexs de les millores increïbles en la qualitat (i quantitat) de vida que van iniciar-se quan vam començar a entendre com lluitar contra les infeccions. Un brindis pel gran Ignaz!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

t'acompanyo en el brindis ;)

Sergi ha dit...

En el seu honor, avui ruixaré amb el doble d'alcohol la campana de flux quan em posi a sembrar les meves cèl·lules!

Lectoracorrent ha dit...

Jo vaig conèixer la història de Semmelweis quan tenia uns deu anys o potser menys. El meu pare comprava una revista mensual que es deia "Meridiano" i a final d'any publicaven un llibre que era el "Almanaque Meridiano 19XX" (19XX era l'any). De ben petita vaig començar a llegir el diari i tot el que trobava per casa, com ara les revistes i també els "Almanaques". Un any hi havia breus biografies de personatges que havien destacat en algun camp, i un d'ells era Semmelweis. No sé si va ser aleshores quan la meva mare em va explicar que la greu malaltia que va patir ella quan va néixer un dels meus germans, amb un part molt complicat, era la febre puerperal que a l'Almanaque explicaven que havia descrit Semmelweis.

Rosa Roger ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Rosa Roger ha dit...

Nova data a recordar pel 2018!