dilluns, 2 de desembre del 2019

Guanyar l'Ictineu

La setmana passada vaig tenir l'honor de guanyar el premi Ictineu al millor conte en català per Plàstic, un homenatge a Pedrolo que va aparèixer a la revista Catarsi número 22 l'any passat. És el segon Ictineu que guanyo (l'altre va ser per la novel·la El joc de déu) i aquesta vegada tampoc vaig poder passar-lo a recollir (perquè estava en un congrés a l'altra banda de la península, de fet). Vaig haver de demanar al meu company i co-autor Ricard Ruíz Garzón que em susbstituís (per això surt ell a les fotos i jo no), i el discurs d'agraïment va ser via vídeo, com veieu a la foto de sota.

L'Ictineu és un premi que m'estimo especialment perquè els guanyadors s'escullen per votació popular, per tant no hi ha trampes, ni pressions, ni jugades polítiques: el que ha agradat més als lectors experts s'emporta l'estatueta i ja està. A més, és fruit d'una feinada immensa que fa la sccff i la gent de les ter-cat, uns autèntics activistes que no escatimen esforços per manenir viva la ciència-ficció catalana. Agraeixo molt, doncs, que votessiu el meu conte els qui vau considerar que es mereixia el premi. I res, ara em toca intentar guanyar-ne un altre per veure si aquest cop puc ser jo qui el reculli! Au, a treballar!

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Felicitats Salvador!!

Sergi ha dit...

Iep, enhorabona! Segur que no serà el darrer!